ANALISIA

"LASEXTA.COM" ZIBERHEDABIDEAREN ANALISIA



1. ONARPEN MAILA ETA AUDIENTZIA

Alde batetik, lasexta.com “Alexa Traffic Rank” izeneko neurgailuan agertzen da. Neurgailuak web-gunearen egoera zein den beste web-guneekiko neurtzen du. Neurgailuaren arabera, Espainia mailan 311. postua hartzen du webgneak.
Beste alde batetik, “OJD Interactiva” izeneko datu-basean kontsultatuz ikusiko dugu azken hilabeteetako datuetan lasexta.com ez dela agertzen. Hala ere, badirudi otsailean nahiko egoera onean egon zela, 193.314 bisita izanik.
lasexta.com ziberhedabidearen audientziari buruzko bestelako informazioa aurkitzea ez da erreza; web bat izateaz gainera, telebista bat da eta orduan sarean aurkitzen ditugun datu gehienak telebistari buruzkoak dira. Horrela bada ere, badirudi  ekainean egindako hedabideei buruzko azterketa baten arabera, Espainiako online eta offline berrien kontsumoan La Sexta taldea hirugarren postua hartzen du.

2. INFORMAZIORAKO SARBIDEA
LaSexta.com ziberhedabidea 5 atal nagusitan banatzen da: Series, Programas, Noticias, Directo eta Atresplayer. Horrez gain, 9 azpiatal ditu: Programación, laSexta Noticias Ahora, Tiempo, Servicios, Resultados Desportivos, Juegos, Muchosplanes, Tu álbum eta Aprende Inglés. Bilaketak egiteko aukerak ematen ditu. Webgunearen goialdeko eskuinaldean “Buscar en la web” barra bilatzailea agertzen da. Ez ditu irizpiderik argitzen, edozein gauza bila daiteke. Horrez gain, LaSexta.com ziberhedabidea ez du aurreko edizioen artxiborik eta ez du webguneko maparik eskaintzen.
Azaleko informazioetan azken gaurkotasunaren ordua agertzen da, adibidez momentu honetan Rajoy eta Masen berri bat agertzen da webgunea ireki bezain pronto. Kasu honetan, ezin daiteke jakin albistearen autorea nor den.
Bestalde, LaSexta.com streaming-aren aukera eskaintzen du Directo atalean eta hizkuntza bakarreko hedabidea da, gaztelera.
Nire ustez ziberhedabide honetan publizitatea garrantzia handia du; izan ere, hainbat banner agertzen dira, baina banner horiek Atresmediako publizitatekoak dira.
Albisteei dagokienez, azken orduko titular guztiak albisteen irakurgailu edo web gunean jasotzeko zerbitzua da.
LaSexta.com ziberhedabidea berez ez du euskarri baterako zerbitzurik eskaintzen. Aldiz, Atresmedia (La Sexta dagoen media taldea) Atresplayer izeneko aplikazioa eskaintzen du.
Ziberhedabide honek erregistratzeko aukera ematen du, adibidez telebista zuzenean ikusi nahi izanez gero, kalitate hobea eskaintzen du. LaSexta.com ez du staff edo erredakzioari buruzko informaziorik eskaintzen, ezta enpresari buruzko informaziorik ere. Komunikazio taldeari dagokionez, ez du informaziorik eskaintzen, baina taldearen webgunera bideratzen digun esteka du (Goikaldeko ezkerraldean Atresmediari ematen).

3. EDUKI INFORMATIBOA
La Sexta-ren webguneak eduki informatiboa biltzen du. Horren barruan azken orduko albisteak jasotzen dira “noticias” atalean. Atal honen analisia egiteko bi albiste garrantzitsu aukeratu ditugu eta bakoitzaren osagai mediatiko eta interaktiboak aztertu ditugu. Hona hemen taula bana albiste bakoitzerako:





Albisteez gain, erreportai bereziak jorratzeko atala ere badu webguneak. Erreportaje horiek mikro-webgune baten forma dute. Bata CienciaXplora da eta bestea TecnoXplora. Izenek dioten bezala, lehenak zientziari lotutako erreportajeak lantzen ditu eta bigarrenak, aldiz, teknologia berriekin lotutako gaiak.
Bukatzeko, atal multimedia bat dauka eta bertan albisteekin erlazionatuta dauden bideo guztiak agertzen dira, modu erraz eta ordenatu batean aurkitu ahal izateko. Bi ataletan banatzen da sekzio hau: azken bideoak alde batetik eta gehien ikusi diren bideoak bestetik.

4. INTERAKTIBOTASUNA ETA PARTE-HARTZEA SUSTATZEKO ERRAMINTAK

Webgune honetan interaktibotasuna eta parte hartzea sustatzeko hainbat eta hainbat erraminta ditugu ziber-hedabide honen barruan. Hurrengo lerroetan erraminta hauek ikuskatuko ditugu.
Web 2.0 erramintak presente daude webgune honetan. Goikaldean eskubian, sare sozialetako estekak daude, hala nola, Facebook, Twitter, Google Plus, YouTube eta RSS. Horietan klik eginda beraien sare sozialetara joaten gara.
Horretaz gain, edozein edukitan satzerakoan, Titulu eta azpitituluaren azpian normalean, albiste edo ikusten ari garen hori partekatzeko sare sozialetako estekak ditugu.
Lehenik eta behin Facebook “Atsegin dut” botoia dugu, albiste edo eduki hori gustatzen zaigula esateko, eta, era berean, partekatzeko aukera ere eskaintzen zaigu “Partekatu” botoiaren bidez.
Esteka horien maila berean ere, informazioa Twitteatzeko edo Twit baten bitartez partekatzeko aukera dugu, baita Google Plusen bitartzen patekatzeko ere.
Bestelako sare sozialetan partekatzeko aukera ere dago, Meneame, Tumblr eta LinkedInen. Gainera nahi izanez gero, informazioa inprimatzeko aukera ere azaltzen zaigu.
Ez dago informazioa e-mailez bidaltzeko aukerarik, ezta ere albistea era zuzenean bozkatzeko ere “Bozkatu” aukera baten bitartez. Horren ordez, esan daiteke Facebookeko “Atsegin dut” aukera dugu.
Erabiltzaileek edukiak komenta ditzakete, edukien beheran aurkituko dugun iruzkin leiho batean. Hala ere, beharrezkoa da erregistraturik egotea edukiak komentatu ahal izateko.
Albisteak nahiko anonimoak dira, normalean “laSexta.com” izenarekin sinatuak edo informazio agentzia baten sinadura dute. Hori dela eta, ez dago modurik albistearen autorearekin era zuzenean kontaktuan jartzeko, baina nahi izango bagenu, komentario bat utzi ahalko genuke.
Albiste baten barruan klik egitean, eskubian barra bat aurkituko dugu non beraien Facebook orriari “Atsegin dut” eman ahalko diogun. Horren azpian nahiko interesgarriak diren bi leihotxo daude. Lehena bideoei lotutako eta bigarrena albisteei lotutakoa.
Bideoei lotutako leihoan bi esteka ditugu “Lo Último” (Azkena) eta “Lo más visto” (Gehien ikusi dena). Bata eta bestean ikusten direnak ez datoz bat. Gehien ikusi diren bideoak ez dute azken bideoek duten gaurkotasuna, baina, oro har, ikusgarraigoak dirudite.
Albisteei lotutako leihoan beste bi esteka ditugu. Hemen lehena, “Lo más visto” (Gehien ikusi dena) da, eta bigarrena “Lo más comentado”, gehien komentatu diren albisteak hain zuzen.
Webguneak ez ditu foroak, ez txatak eta ezta inkesta digitalak ere. Ez dago moduri hedabideari albisteak, bideoak edota argazkiak bidaltzeko. Webguneak, ez ditu blogak.

5. ZIBERHEDABIDEA HOBETZEKO PROPOSAMENAK

Ziberhedabidaren audientzia eta onarpen maila hobetzeko, hedabidearen aldetik egon beharko litzateke bebespena. Hau da, La Sexta funtsean telebista bat da, eta horregatik telebistak izan beharko luke webgunea indartzeko betebeharra. lasexta.com bisitatzen duten erabiltzaileek, normalean, La Sexta ezagutu eta ikusten dutenak dira.
Ikusleek webgunearen berri ez izatea izan daiteke ziberhedabidearen audientziarekin dagoen arazo nagusiena, edota horren funtzionalitatea ez ezagutzea. Erabiltzaileek ez badakite zertarako erabil dezaketen webgunea, ez da harritzekoa erabiltzeari uzten badiote. Onarpen maila hobetuz eta audientzia gehiago izanda, webguneak aurretik aipatutako zenbait neurgailuetan posizioa hobetuko luke, eta horrela ere ziberhedabidea ezagutzera eman eta audientzia handitzea lortuko lukete.   
Informaziorako sarbidea hobetzeko, LaSexta.com-ek aplikazio bat sortu beharko luke smartphone eta tabletentzat, Atresmediakoaz gain. Modu honetan webguneko informazio zehatzagoa eskainiko luke.
Eduki informatiboaren inguruan, hobetzeko proposamenak hauek izango lirateke. Osagarri multimedien presentzia nahiko eskasa da, izan ere, bideoak bakarrik ditugu eskuragarri albiste askotan. Hobetzeko, hortaz, argazkiak edo audioak jartzea egoki deritzogu. Beste alde batetik, informazioa partekatzeko baliabideak sare sozialetan oinarrituta daude, eta ez dago aukerarik albistea mailez partekatzeko adibidez. Horregatik, webgunea hobetzeko egokia izango litzateke mailez bodaltzeko aukera integratzea. Azkenik, eztabaida foru batean edo inkesta batean iritzia emateko aukera gaineratuko genuke.
Webgunean hartzaileen interaktibotasuna eta parte hartzea sustatzeko hainbat erraminta izan arren, beste hainbat falta zaizkiola uste dugu. Lehenik eta behin, informazioa e-mailez era zuzen batean bidaltzeko aukera bat egon beharko luke, hartzaileari interesgarria zaion aukera bat delako.

Hobetzeko beste puntu bat, hedabidearekin harremanetan jartzeko modua da. Ez dugu aurkitu inongo modurik hedabideari albisteak, bideoak edota argazkiak bidaltzeko. Hartzaileari heman beharreko zerbitzu oso baliagarria iruditzen zaigu, bai hartzailearentzat eta baita hedabidearentzat ere, horrela azken ordukoei begirako informazio oso interesgarria lor dezakete, adibidez.

Azkenik, foroak, txatak eta inkesta digitalak falta dira, hartzailearen parte hartze totala bultzatzeko, eta nolabaiteko gertutasuna bultzatzeko. Blogak ere interaktibota eta parte hartzea sustatzeko herraminta oso egokia iruditzen zaigu, eta horrelako bat edukitzea funtseskoa iruditzen zaigu gaur egun.






KOMUNIKAZIOA MUNDUAN ETA ENPRESETAN SORTUTAKO AZKEN PROFILA PROFESIONALAK: KAZETARI PROFILA BERRIAK


Online bertsioen ondorioz, egunkariak irakurleak galtzen joan dira azken hamar urte hauetan. Newspaper Association of America-ren arabera AEB-tan 2008an %15 jaitsi zen irakurle kopurua. Publizitatea, paperetik web-era joan da, baina onerako izan da. %21eko igoera izan zuten diru sarrerek online-en, eta paperean, ordea, 1.000 milioi dolar baino geihagoko galerak izan zituen.

Komunikazio talde handiek krisi honi aurre egiteko hartu duten erabakia hainbat kazetari kaleratzea izan da. Baina horrek ez du esan nahi estrategia egokia denik. Komunikazioen iraultzari aurre egiteko gakoa aldaketei egokitzeko azkartasuna da, eta hori da hainbat enpresa eta unibertsitateri falta zaiena. Gainera, kazetariek, atzera gupidaz begiratzeko tendentzia dute, gutxi batzuk dira orainaldiari burua zabaltzen dietenak, etorkizuneko kazetaritza eraikitzen dagoen orainaldi bati, alegia.

Iraultza honi hobeto adaptatu diren komunikazio taldeek ezaugarri bat dute komunean. Izan ere, Mojo edo Data Deliver figuren gain apustu egin dute. Azken hauek diotenez, “era berrietara adaptatu beharra dago, ala hil”. Era berean, prozesu honetan perfil tradizionalagoa duten profesionalak ere kontuan hartu behar dira, horrela lortuko baita informazioaren merkatua oso osorik hartzea.


Egoera mediatikoaren aldaketa

Azken urteotan komunikazioan gertatu den aldaketak eragin handia izan du gizartean. Eduki askoren sarrerak eta teknologia berrien garapenak, kazetaritza enpresen aldaketa gogorrak ekarri ditu. Aldaketa hauek nabariak eta bat-batekoak izan dira.

Antolaketa arazo bat izaten hasi zen, ikasi behar zelako nola lan egin online munduan; baina orain “tsunami” batean bilakatu da. Tsunami hau hedabide askoren desagerpenaren arrazoia izango da.

Iraultza sozial eta teknologikoaren ondorioz, kazetari profila “edukien sortzaile” izatetik mugitu da. Dispositibo mugikor berrien (mugikorrak, tabletak …) sarrera merkatuan, edukien zabalkuntza handia eskatzen du, batez ere multiplataforma difusioetan. Aldaketa honek ez du soilik eragina izan kazetari bileretan, Roy Greenslade-k dionaren arabera: “Integrazioa erredakzio gelak baino askoz gehiago da. Kazetaritza kultura berria sortzean datza; lan metodo berri bat zeinetan aukera teknologikoak eta publikoaren eskaerak islatuta ikusten diren”.

Aldaketa honek antolaketa osoan eragina du: Erredakzioan, departamentu komertzialetan, marketin departamentuetan… Online produktuek eta offline produktu tradizionalek haien arteko elkarbizitza aurkitu dute, baina oraindik ez dute egonkortasuna lortu.

Eskakizun berriak

Erredakzioei dagokienez, modelo berriaren sarrerak bi arrazoiengatik pairatzen du:


  1. Erredakzioek integrazioa azkartasunez egin behar izan dute.
  2. Erritmo honek erredakzioan beharrezkoak diren elementuen parte hartzea zaildu du.
Bi elementuen konbinaketak aldaketari erresistentzia handia egin dio, eta horrez gain, faktore hauengatik larriagotu egin da:


  • Integrazioak lana handitu du. Edukiak web-erako eta papererako egokitu, aldatu eta egin behar dira.
  • Kultura guztiek haien hegemoniagatik lehiatzen dute eta horrek erredaktoreen artean gatazkak sortzen ditu.
  • Bakoitzaren betebeharrak ez dira oso argi geratzen, eta ondorioz, eginkizunetan gainjartzen dira.
  • Integrazioak aldaketa asko suposatzen ditu, eta askok ez dituzte bete nahi.
  • Gastuen murrizketak enpresetan kaleratzeak suposatzen ditu, baita soldaten murrizketak ere.
  • Paperezko edizioetan lan egiten duten kazetariek haien lanpostua egoera larrian ikusten dute.


Berrantolaketa eta egokitze fasearen ondoren, giza baliabideen departamentuek kreatiboago eta konstruktiboago izateko aukera dute digitalizazioari esker. Egin behar dutena zera da, oraingo erakundeak hierarkizatu eta antolatu, eta malguagoak egin lankidetza ingurune ona lortzeko. Erakunde hauek edozein egoerara egokitzeko gai izan behar dira, teknologiaren ondorioz  egoerak aldatzen doazelako.

Enpresa informatzaile berriak haren irakurleekin harreman zuzena edukiko du. Erantzun informatiboa azkar eman behar da eta horrek erredakzioak aldatzera behartuko du. Erredaktore berria multimedia izango da eta erraztasun teknologikoak menderatu beharko ditu. Baina, hala ere, erredakzio prozesuak irakurleen behar komertzialak ase beharko ditu, haiekin bat datozen eskaintzak egiteko. Horretarako inteligentzia komertziala egoera berrira moldatu beharko da. Aukera komertzialak aurkitzeko gaitasuna hauek erantzuteko gaitasuna bezain azkarra izan behar da. Talde komertzialak ezagutza berriak hartu beharko ditu.

Erakundearen aldaketa goitik beherakoa izan behar da. Profesionalek aldaketaren beharra ezagutu behar dute eta prozesu osoan zehar hau bermatu. Ez da errezeta magikorik existitzen, jokalari bakoitzak bere kartak jokatu behar ditu.

Profil berriak

Hauek dira hiru kazetari profil berria nagusiak: 
Mojo: Kazetari multimedia da eta webean egiten du lan, bloggak eta  kronikak egiten, bideoak editatzen eta abar. 2005ean Gannett taldeak, USA Today-eko editoreak barne, asmatutako terminoa da. The News-Press izan zen perfil honegatik apustu egin zuen lehena. Inkesta mundial baten arabera %86ak uste du, epe laburrean, paperezko eta interneteko erredakzioak batu egingo direla. Bestetik, %83ak uste du hurrengo urteetan kazetariak edozein hedabideetako edukia produzitzeko gai izango direla.
Data Deliver Editor: 2005ean Adrian Holovaty gazteak sortutako Chicagocrime.org online esperimentuaren arrakastagatik jaiotako irudia da. Kazetari horrek eztanda kartografiko bat hasi zuen, sarean aurki daitezkeen milioika datuak bisualki aurkezteko modua goitik behera aldatu zuen. Adrianek Chicagon gertatzen diren krimenak Google-eko mapekin konbinatu zituen, horrela hiriko kaleetan murgil zaitezke eta zein kaletan lapurtzen diren kotxe gehien ikus dezakegu, adibidez. Askoren ustez, prentsa interaktiborako estandar berri bat sortu zuen, ez baita fikzioa, errealitate hutsa da eta horregatik sortu zuen hainbesteko interesa. Hiru urte geroago, datu baseak Estatu Batuetako egunkarien ezinbesteko zati bihurtu dira.  
Sare sozialen koordinatzailea (social media editor): bere izenak dioen moduan, sare sozialekin erlazioa duen guztiaz arduratzea dute helburu. Irakurleei egunkarian bertan webgune propioa sortzeko aukera ematen diete (Facebook baten antzera), euren hitzetan, komunitatearentzako zerbitzu bat eskeintzen dute. Badirudi tokian tokikoari garrantzia ematea kazetaritzaren etorkizuna dela. Mende honetara arte, kazetariek iturri konkretuak zituzten, baina gaur egun mundua 24 orduz interkonektibizatuta dagoenez Twitter edo Facebook moduko tresnekin, ezezagunekin informazioa elikatzea posible da. Horrek hiritar kazetaritzaren eta “betiko” kazetaritzaren arteko konbinaketa ahalbidetzen du eta emaitza kazetaritza betea izango litzateke. Daniel Honigman izan zen lehen gaztea The Chicago Tribune sare sozialen munduan murgiltzen. Twitter moduko mikro-blogging zerbitzuek inguruari aurre egiteko azkartasuna laga die. Honi esker, euren lehiakideak baino lehenago lortzen zuten informazioa. Egunkariaren webgunearentzako onuragarriak dira sare sozialak, Honigman-ek adierazi zuenez, webgunearen bisitak %8 hazi ziren Twitter kontua sortu zenetik.    

PERFIL PROFESIONAL BERRIAK
Eduki Multimedien Arduraduna
Plataforma multimedientzat edukiak sortzeaz edo daudenak moldatzeaz arduratzen den kazetaria.
360ºtako eraldaketa modeloen arduraduna
Aldaketa gestioetan esperientzia duen mundu digitaleko profesionala.
Link-Building arduraduna
Webguneen arteko txandakatze aliantzetaz arduratzen den aditua.
Visual data Journalist
Online eduki eta datuen diseinuaz arduratzen den irudikatzailea.
Social Media Editor
Sare sozialetan edukiak gestionatzeaz arduratzen den erredakzio profesionala.
Personal Data Gestorea
Datu pertsonalen babesean aditua.
Webgardener edo edukien gaurkoratzailea
Web bateko edukiak eta material grafikoak gaurkoratzeaz arduratzen den aditua.
Information architect (Informazio digitalaren arkitektoa)
Webaren arkitekturari zentzua emateaz, webeko erabiltzaileen interakzioa diseinatzeaz, antolatzeaz, eta webaren edukiak egituratzeaz arduratzen dena da.
SEOren planifikatzailea (Search Engine Opimization)
Bilatzaileetan posizionatzeaz arduratzen den profesionala. Bilatzaile Motorretako Optimizazioaz arduratzen den aditua da, antolaketa weben optimizazioa lortzea du helburu, bilatzaileetan postu hoberenak lortzeko eta kalitatezko zirkulazioa lortzeko.
Eduki gestorea (Digital Content Manager edo Content curator)
Enpresa baten eduki digitaletaz arduratzen dena, enpresaren informazio digital guztia aztertu eta kudeatzen duena (bideoak, audioak, irudiak...)
Erreputazio Digitalaren Arduraduna (Community Manager, Online Reputation Manager edo Chief Listening Officer)
Marka baten edo kausa baten inguruan interneteko erabiltzaileen komunitateak sortzeaz, kudeatzeaz, moderatzeaz, eta dinamizatzeaz arduratzen dena. Enpresak bezeroekin dituen erlazioak mantentzea, fidelizatzea eta eratzea du helburu.
SEMen aditua (Search Engine Marketing edo PPC Manager)
Bilatzaileetako marketinean aditua, marketin akzioa publikoaren zein segmenturi egongo den zuzendua, bilatzaileetan zein hitz gako erabiltzea komeni den segmentu bakoitzean, eta zein sormen itxura eta kokapena den egokiena. PPCa, hots, “Pay per click” edo “ordaindu klik bakoitzero” on-line publizitatearen ordain sistemari dagokio.
Euskarri Sozialetako Planifikatzailea (Social Media Planner edo On-Line Marketing Strategist edo SMM -Social Media Marketing-)
Euskarri sozialetako komunikazioaren arduraduna, lortu beharreko helburuak finkatzen ditu (bezeroak erakarri, fidelizatu, etab.) eta helburu horiek lortzeko estrategiak diseinatzen ditu (zein sare sozialetan, etab.)
Online trafikoaren arduraduna (Traffic Manager o trafficker)
Webgune batera iristen den trafkoa neurtzeaz, aztertzeaz eta kontrolatzeaz arduratzen den profesionala da. Webgune horretako bisitak igo eta optimizatzeko beharrezkoak diren marketin erabakiak hartzea du helburu.
Webgune Analista (Web Analytics)
Interneteko datuak lortzeaz, nertzeaz, ebaluatzeaz, eta azaltzeaz arduratzen da, gero, webgunea hobetzeko hartu behar diren erabakiak hartzeko. Interteko erabiltzaileek egindako estatistikak interpretatzeaz arduratzen da berezki.
Web erabilgarritasunean aditua
Webgunea diseinatu zen helburuei erantzuten diola ziurtatzen duen bermatzailea, erabilpen errazekoa, sinplea, eta erabiltzaileen beharrei erantzuten diona.
Multimedia Garatzailea edo Multimedia diseinatzailea
Enpresaren produktu multimediak eratzeaz arudratzen dena, animazioetatik, webgune osoetara. Bere funtzioak programaziotik, diseinurartekoak dira, hots, sormenekoa eta teknikoa.

Erakundearen kultura negozioaren eraldaketako oinarrizko faktorea izango da

Teknologia berrien garapenak, Sozio berriek, inbertsoreen presioak, barne aldaketen indarrak eta berberen azkartasunak, erakundearen kultur oinarriak apurtzearen mehatxua ekartzen du. Gofee eta Jones, London Business Schooleko irakasleen arabera, kulturarik gabeko erakunde bat balorerik, norabiderik eta helbururik gabe geratzen da. Aldaketa baten beharrak ez ditu inoiz enpresa baten kultura eta baloreak aldatu behar.
Inposatutako baloreak dituen kultura mertzenarioetan erortzeko eta kulturarik gabeko negozio bati ektieko akatsa egin dezakegu

Askotan, enpresa askok ez dituzte beraien baloreak zehaztuta, eta hori beharrezkoa da modernizazio bati aurre egiteko, kulturaren modernizazioari hain zuzen. Negozioan emango diren aldaketek konpromezu bat eskatzen dute bai zuzendarien partetik eta baita langileen partetik ere. Arriskuak asko dira, eta egin beharreko lana ere. Kasu hauetan, erreferente bat izatea beharrezkoa da, zalantzak eta dudak nolabait argitzeko.

Zehaztutako helburu, oinarri etiko, eta partekatutako helburuak dituen erakunde baten Kultura, erreferentzia izango da

1 iruzkin:

  1. Kaixo, oso ideia originala bideorako! Oso ondo geratzen da! Datorren astean jakinaraziko dizuet! Ondo segi

    ErantzunEzabatu